Udbud af opgave "20 Oplevelser"

Foto: VisitHerning

UDLØBET
VisitHerning søger en samarbejdspartner til udarbejdelse, opsætning og tryk af folder/mindre magasin med udvalgt turistinformation.

VisitHerning er destinationsselskab for Herning og Ikast-Brande kommuner. VisitHerning arbejder med information, markedsføring og udvikling af turismen i samarbejde med destinationens kommuner, virksomheder og andre aktører med interesse i turismen.

Ordregiver på opgaven er VisitHerning. Opgaven er støttet med midler fra Danmarks Erhvervsfremme-bestyrelse, Herning Kommune, Ikast-Brande Kommune samt VisitHerning.
 

Ordregiveren:

VisitHerning, Østergade 21, 7400 Herning
CVR nr.: 39374218
www.visitherning.dk
 

Spørgsmål vedrørende opgaven kan rettes til:

Stine Nybo
Projektchef
Tlf. 2623 4856
sn@visitherning.com

Baggrund

Det kan virke lidt gammeldags at producere en folder/et mindre magasin, men der findes fortsat hos nogle turister en efterspørgsel efter trykt/printvenligt materiale, som kan anvendes både til inspiration og til at finde vej.

En folder/et mindre magasin kan ikke rumme alle oplevelser og skal ikke være ”hjemmesiden på tryk”. Der er tale om et produkt (som f. eks ø-passet), der fungerer som en form for appetizer og som kan samle nogle af de overordnede temaer som fx vandring eller cykling og guide videre til en konkret oplevelse. Derudover skal der i kort form fortælles om en række af de natur-, kunst- og historieoplevelser, der findes i destinationen. Generelt skal der henvises til mere info på hjemmesiden www.visitherning.dk og/eller til oplevelsesappen VisitHerning Explore.

Det er således formålet med materialet at give turister inspiration og information om udvalgte oplevelser, når de besøger området – ofte i en anden anledning. Det kan fx være koncertgæster, gæster til mesterskaber – men også grupper på tur eller gæster på besøg hos familie og venner.

Opgaven

Vi forventer, at tilbuddet omfatter:

  • Forslag til format. Forventning max A5 størrelse
  • Forventer 1 opslag per oplevelse
  • E-paper version med bladrefunktion og datatracking til hjemmeside, sociale medier m.m.
  • Udgaver: en dansk og en engelsk version eller begge versioner i samme folder
  • Printversion til hjemmeside: Der laves en opsætning, som er nem at printe direkte fra hjemmesiden, dog med undtagelse af større kortmateriale
  • Antal: 20.000 stk. med pris på efterfølgende 1.000 ved evt. genoptryk
  • Oversættelse: Al tekst ønskes oversat til engelsk
  • Farver: 4 + 4 på alle sider
  • Papir: Forslag ønskes. Særligt væsentlig at der tages hensyn til miljø og klima i papirvalg
  • Omslag: Forslag ønskes. Særligt væsentlig at der tages hensyn til miljø og klima i papirvalg
  • Bogbinding: Forslag ønskes
  • Pakning: Pakkes på paller i bundter á 50 stk.
  • Levering: Leveret til Østergade 21, 7400 Herning
  • Opsætning: Der skal leveres et grafisk oplæg til VisitHerning med forslag til 1 opslag. Tilbuddet skal omfatte vores justeringer af forslaget. Se designmanual: http://toolbox.visitdenmark.dk/ . I må meget gerne lade jer inspirere af toolboxen.
  • Forside: Grafisk opsætning af forside og bagside
  • Tekster: Med inspiration fra VisitHernings app ”VisitHerning Explore”, sommermagasin og hjemmeside www.visitherning.dk skriver leverandøren tekster
  • Fotos: VisitHerning leverer adgang til billedmateriale i eget databasesystem.
  • Alle opslag skal indeholder inspirerende billede(r) samt kortfattet tekst og henvisning til online-info
  • Kort: Der skal laves et oversigtskort i folde-ud-funktion bagerst i folderen/magasinet. Der skal være markeringer af interessepunkter. Kortet kan evt. være løst og fungere som indstik. Kortmateriale leveres af kommuner, men leverandør forventer at tegne/lave lag på kortet
  • Alle filer tilhører VisitHerning og sendes som InDesign-filer og pdf-filer til VisitHerning ved afslutning af projektet
  • Korrektur: min. 4 korrekturgange

Deadlines

Der er deadline for indsendelse af tilbud 1. april 2022.

Tilbud sendes til sn@visitherning.com

Materialet skal være trykt og leveret senest 23. maj 2022.

Budget

Vi ønsker at modtage priser på:

  • Tekst
  • Oversættelse
  • Grafisk opsætning
  • Tryk

Vurdering

VisitHerning vurderer indkomne bud ud fra følgende kriterier:

20% kompetencer og erfaring hos byder

40% forslag til opgaveløsning

40% pris

Alle bydere vil modtage svar indenfor 1 uge efter deadline.

Indholdsfortegnelse i udkast

Velkommen til xx oplevelser. VisitHernings guide til kunst-, historie- og naturoplevelser i Herning og Ikast-Brande kommuner.

Generelt

1. Vandre (få inspiration til både korte og lange ture. Ture med historisk vingesus og/eller store naturoplevelser)
2. Cykle (få inspiration til både korte og lange ture. Ture med historisk vingesus og/eller store naturoplevelser)
3. Friluftsliv (få inspiration til overnatning i shelters og andre friluftsaktiviteter)

Natur

4. Heden/Harrild Hede
5. Bynære naturoplevelser/Løvbakke dyrehave/Fuglsang sø
6. Præstbjerg Naturcenter
7. Stråsø Plantage
8. Skjern Å

Kunst

9. Guide til Birk og museerne
10. Elia og andre skulpturer i Birk
11. Skulpturer og ruter i Ikast
12. Gavlmalerierne i Brande
13. Uhre Kirke (og andre kirker, mindested osv.)
14. Skovsnogen og andre kunstoplevelser i naturen
15. Herning Doors (erstattes eventuelt)

Historie

16. Tekstilbyerne
17. Historiske museer
18. Helenes hus/Hedens folk
19. 2. verdenskrig
20. Hærvejen

Folde ud kort med oplevelser indtegnet

Bagsiden

-Snushanen + link til onlineunivers