udbud af opgave

Udbud

Foto: Visitherning

UDLØBET
VisitHerning ønsker at modtage bud på en opgave, der omfatter fase 2 og fase 3 af et igangværende projekt med titlen Konsolidering og mobilisering af en ny midtjysk turistdestination.

Interview og kommunikationsopgave

Fase 1 (foråret 2020) er netop gennemført. Den bestod af en intern proces i VisitHerning - resulterende i et løfte samt en kernefortælling og why, how, what for destinationens fremtidige interne og eksterne brandproces.

We have been expecting you – er vores mantra, vores kodeks, vores løfte.

Fase 2 (efteråret 2020) skal igangsætte mobiliseringen af turismeerhvervet i hele destinationen bl.a. ved gennemførsel af en række interviews. Interview af stakeholders i den lokale turisme er vigtig af to årsager:

  1. For at få nuanceret kernefortællingen
  2. For at få skabt et ejerskab og fælles mindset hos alle de personer, som skal være med til at sikre kernefortællingen aktiveres og udleves i destinationen

VisitHerning har derfor udvalgt 25-30 væsentlige personer, som vi ønsker interviewet i løbet af uge 40-41 2020. Interviews (a max 45 min. per person) skal afdække følgende:

  • Holdningen til den udarbejdede kernefortælling og løfte.
  • Eventuelle input til kernefortælling og løfte.
  • Overordnet vurdering af mulighederne for at bruge kernefortællingen i interviewedes dagligdag/kommunikation.
  • Konkrete forslag til, hvordan kernefortællingen kan anvendes i deres daglige arbejde.
  • Gennemgang af eksempler på, hvordan den kan anvendes.

Som afslutning på fase 2 ønskes afrapportering på interviews og anbefalinger til eventuel tilpasning af kernefortælling og implementering af samme, opdelt på de forskellige turismeerhvervssegmenter. Ved implementering forstås en handlingsplan for fase 3 for den videre mobiliseringsproces og involvering af turismeerhvervet.

Fase 3 (2021) er også en del af denne opgave og udbud. Den valgte konsulent har mulighed for at påvirke processen i fase 3 i handlingsplanen, men vi forventer at gennemføre en kick off samt en workshop-række i begyndelsen af 2021 med repræsentanter fra de forskellige relevante turismeerhvervssegmenter. Disse workshops skal sikre ejerskab og efterfølgende konkret handling i segmenterne.

 

Udbud af opgaver til projekter

Foto:VisitHerning

 

Betingelser

Vi er bevidste om, at resultatet af fase 2 har indflydelse på indholdet af fase 3. Derfor er vi indstillede på, at der udelukkende gives pristilbud på fase 2 og at prisen for fase 3 forhandles mellem partnerne ved afslutning af fase 2. Hvis ikke der kan opnås enighed, udbydes fase 3 af VisitHerning som ny opgave.

 

Tidsplan for interview og kommunikationsopgave

Foto:VisitHerning

VisitHerning Tidsplan - fase 2 og 3

Fase 2:

Uge 34 Interviewfase udbydes på visitherning.dk

Uge 36 Deadline for tilbud 4. september - konsulent vælges

Uge 37-38 Interviewaftaler ringes ind af VisitHerning

Uge 40-41 Interviews gennemføres af konsulent

Uge 46-47 Afrapportering på interviews, anbefalinger og handlingsplan ved konsulent

Fase 3:

Primo 2021 Kickoff og workshop-række

Deadline

Tilbud sendes senest d. 4. september til Projektchef Stine Nybo på sn@visitherning.com. Eventuelle spørgsmål besvares også af Stine på tlf. 26234856.

Lidt om VisitHerning

VisitHerning er turistforening for området, der dækker Herning og Ikast-Brande kommuner. Her kan du finde aktiviteter og gode oplevelser, som passer lige til dig, når du besøger byer som f. eks. Herning, Kibæk, Vildbjerg, Aulum, Ikast, Brande og Nr. Snede. Byerne bindes sammen af naturskønne landskaber, som indbyder til fordybelse eller aktivitet.

Vi byder på lidt af hvert for alle. Som gæst kan du f.eks. besøge Herning for at deltage på en faglig messe, en stor sportsbegivenhed eller et brag af en koncert. Du kan også kaste dig over perlerækken af aktiviteter og events, som tilbydes i hele destinationen.

Eller du kan tage på opdagelse i den storslåede natur med et væld af vandrestier og cykelruter - et eksempel kan være Hærvejen omkring Nr. Snede – eller kaste snøren ud i et af de eftertragtede åløb.

Du kan også vælge en kunst- og kulturoplevelse ud over det sædvanlige på et af områdets museer eller kunstparker i det offentlige rum. Og hvorfor ikke forkæle dig selv med en shoppetur, god mad på en af områdets caféer eller restauranter samt en overnatning, som passer til dit behov.

I hele VisitHerning-destinationen er vi velforberedte og står klar til at tage imod vores gæster. Vi går forrest i bestræbelserne på at give dig unikke oplevelser, som bider sig fast i krop og sjæl. Her skaber vi oplevelser for mennesker, som man kan være sammen om.

Læs mere om VisitHerning og vores strategi 

 

Dette udbud er en del af projektet ”Konsolidering og mobilisering af en ny midtjysk destination”, som er støttet af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse, Herning Kommune samt Ikast-Brande Kommune.