VM i Ridesport 2022

Udbud af grafisk opgave

Foto: Jannie Nyegaard

UDLØBET
VisitHerning søger samarbejdspartner(e) til grafisk konceptualisering, grafisk opsætning og tryk af nyt brandmagasin 2024.

Brandmagasin for Destinationsselskabet VisitHerning. 

Opgaven:

Brandmagasinet fortæller gennem en række interviews og artikler historien om hvem vi er og hvordan vi arbejder, udvikler og oplever. Og magasinet inviterer gæsten til at blive en del af vores destination for et øjeblik og opleve nogle af vores særlige steder, møde os og opleve kunst, kultur og natur.

Ofte er destinationens gæster her, fordi de skal arbejde, til koncerter, til messer eller fordi de måske ønsker noget aktivt i naturen, enten kunst, sport eller oplevelser. Der er ingen tvivl om at magasinet især skal henvende sig til event- og erhvervsgæster. Det er derfor ikke at magasin, der skal forsøge at tiltrække gæster, men et magasin der vækker følelser og tanker hos læseren. En sammenfletning af minder, humor, nysgerrighed og overraskelse. Det skal omfavne historier, man måske ikke lige havde regnet med, var en del af destinationen. Målet er at fange gæsten/læseren, når de sidder i lufthavnen, på hotelværelset eller et andet sted på destination. Her er der tid og plads til fordybelse.  

Har I lyst til at give et bud på, hvordan det kunne se ud, så hører vi gerne fra jer.

Tidsramme:

  • Der er deadline for fremsendelse af tilbud mandag d. 6. september 2023 kl. 12.00 til sn@visitherning.com. Alle spørgsmål til udbuddet kan stilles til Projektchef Stine Nybo eller kommunikationsmedarbejder Maria Funk på 96272222
  • Alle tilbudsgivere får svar senest mandag d. 11. september 2023
  • Magasinet skal være færdig til tryk d. 4. december 2023
  • Magasinerne skal leveres til distribution senest d. 18. december 2023

Samarbejde:

VisitHerning står selv for artikler, indsamling af information, varetagelse af fysisk distribution og overordnet projektledelse af udgivelsen, men ønsker tilbud på opgaverne med grafisk koncept, opsætning og tryk. Vi forventer, at der sker grafisk opsætning i uge 42 – 48 2023. I denne periode gennemføres 4 korrekturgange.

Vi forventer, at tilbuddet omfatter:

  • Format: A4, højformat
  • E-paper version med bladrefunktion og datatracking til hjemmeside, sociale medier m.m.
  • Omfang: maks 50 sider + 4 sider omslag
  • Udgaver: Én udgave med både dansk og engelsk tekst på siderne
  • Antal: 5.000 stk. med pris på efterfølgende 1.000 ved evt. genoptryk
  • Farver: 4 + 4 på alle sider
  • Papir: Forslag ønskes (en papirkvalitet der matcher det grafiske oplæg/udtryk)
  • Omslag: Forslag ønskes (en papirkvalitet der matcher det grafiske oplæg/udtryk)
  • Bogbinding: Forslag ønskes
  • VisitHerning ønsker at producere magasinet bæredygtigt
  • Pakning: Pakkes på paller i bundter á 25 stk.
  • Levering: Leveret til Østergade 21, 7400 Herning
  • Opsætning: Der skal leveres et grafisk oplæg til VisitHerning med forslag til forside og artikelside (se nuværende brandmagasins sidetyper). Tilbuddet skal omfatte vores justeringer af forslaget. Se designmanual: http://toolbox.visitdenmark.dk/ . I må meget gerne lade jer inspirere af toolboxen. Vi har ikke en forventning om at magasinet skal ligne det forrige i grafisk udtryk. Det vigtigste for os er, at det matcher målgruppen og vores budskaber
  • Forside: Grafisk opsætning af forside og bagside
  • Tekster: VisitHerning leverer færdige tekster på dansk og engelsk
  • Fotos: VisitHerning leverer billeder til magasinet i bedst mulig opløsning
  • Alle filer tilhører VisitHerning og sendes som indesign-filer og pdf-filer til VisitHerning ved afslutning af projektet
  • Korrektur: min. 4 korrekturgange

Se tidligere brandmagasin her: https://www.visitherning.dk/herning/diverse/turistmagasin