Overskrift, tekst og billeder

Foto:Nicolas Jægergaard&Jacob Damgaard

Sådan bliver du mere synlig på VisitHerning.dk

Det er vigtigt, at jeres indhold på hjemmesiden er brugervenligt for besøgende og kan findes i søgemaskinerne. Kig derfor din produktvisning igennem og gør den endnu bedre. De produkter der får flest klik ligger øverst i den samlede visning på hjemmesiden – Populær. Gæsten kan også vælge at se produkter i alfabetisk rækkefølge, samt på et kort (kortvisning).

Det du ikke fortæller, kan ingen se

Eksempler på do's and don't

Foto: Nicolas Jægergaard

Overskriften

Overskriften skal være unik. Kald produktet det, det hedder, men tilføj gerne, hvad det er for en type, ex. restaurant, museum, stednavn, bynavn etc., hvis dette ikke fremgår af navnet. Ex. ”Restaurant De 7 små dværge” eller ”Den Gamle by i Aarhus – Danmarks købstadsmuseum”. Google læser denne overskrift – den står i taggen: <h1>, og derfor er det meget vigtigt, hvad der står her. Brugeren får den information, at det er en restaurant, men oplysningen skal også ses i forhold til keywords – altså hvad søger brugeren på. Du skal IKKE forvente at komme op på noget, du ikke har skrevet. Hvis du ex. ikke har skrevet keyword-ordet ”Golfbane” i overskriften på produktet ”Herning Golf Klub”, vil du have svært ved at komme op på ordet ”Golfbane”. Her kunne man i stedet skrive: ”Herning Golf Klub – smuk beliggende golfbane i Midtjylland”. ALTSÅ udnyt overskriften i større grad end blot med et produktnavn.

Nedenfor ses 2 eksempler fra restauranter

Når søgemaskinerne og den ikke-stedkendte bruger kommer forbi, kan begge have svært at afkode om "Halvandet" er en restaurant eller en ungdomsklub. Her vil det også være svært at komme op i søgemaskinerne som et sted, hvor der bliver serveret mad. Her kunne man skrive: "Halvandet - Byens hotteste frokost- &  strandbar i København"

For "Køkkenfabrikken" er man ikke i tvivl om, at der serveres både mad og drikkelse, og så får man ovenikøbet information om, hvor det er beliggende. 

overskrift synlighed

Eksempler på overskrifter

Foto: VisitDenmark

Introtekst

Teksten skal være på ca. 200 karakterer og være unik. Her beskrives det vigtigste ved produktet, som du gerne vil have at folk læser som det første. Hvad er dit produkt, hvad er unikt ved produktet. Fremhæv det vigtigste. Tænk at du kun har 200 karakterer til at beskrive produktet. Det kunne være en restaurant, et hotel, en attraktion osv.

introtekst synlighed

Eksempler på introtekst

Foto: VisitDenmark

Hovedtekst

Skriv en unik tekst, der beskriver hvad brugeren kan opleve på attraktionen, restauranten m.m. Denne tekst er en fortsættelse af introteksten. (må aldrig kopieres fra andet indhold.)

Tænk på, at du skal fortælle det vigtigste først.

Dette felt er en del af SEO, og det er vigtigt at medtage keywords som nævnt i overskriften. Tænk over, hvad gæsten kunne tænkes at søge på (keyword) og sørg for at inkludere det i teksten flere gange, og det skal være med i starten af teksten (plus i overskriften som nævnt ovenfor). Teksten må gerne fylde mindst 500 karakterer - helst meget mere for ikke at falde i Googles nedre grænse for tyndt indhold. En god ide er at sætte 1-2 links ind i denne tekst. 

Billeder

Sørg for at der altid er mindst et billede pr. produkt. Hvis der er mere en ét billede, bliver de vist i en slider på portalen. I må gerne sende os 1-10 billeder. Billedsøgninger er i vækst på Google og står i nogle situationer for en ret stor del af de samlede søgninger.

Størrelsen vi bruger på produktvisningen er 1024 x 576 og max. 200 kb. Men I må gerne sende os originalbilledet, så skærer vi det til i den rigtige størrelse. Vi bruger kun bredformat billeder.

Billedet skal være sigende for produktet.
Være skarpt, må ikke være hevet ud af proportioner samt optimeret til web: jpg.
Det er fint der både er billeder indefra og udefra.

Billeder af tomme lokaler sælger ikke så godt. Hvis det fx er en restaurant, så er det vigtigt at der på billedet sidder folk og spiser/hygger/snakker/smiler. Det gør at gæsten tænker, ej et hyggeligt sted. Hvis der bare er et billede af et tomt lokale, så får man knap så meget lyst til at besøge stedet. Men husk at du skal have lov af personerne på billedet til at bruge det til markedsføring. Det er dig der står inde for, at VisitHerning må bruge billederne.

Vær opmærksom på, at du skal have billedrettigheder.

Herunder ses eksempel på billeder fra Gyvelborg der har henholdsvis besøgsgård, øko-camping og gårdbutik.

Husk: Gode billeder kan langt hen ad vejen bære et produkt i sig selv.

Gyvelborg Gårdbutik

Gyvelborg gårdbutik

Links

I må meget gerne fra jeres egen hjemmeside linke til www.visitherning.dk

I kunne skrive:

  • Besøg den officielle turismeportal for Herning og Ikast-Brande.
  • Læs mere om byens mange muligheder på www.visitherning.dk
  • Læs mere om områdets mange muligheder på www.visitherning.dk
  • Se restauranter, attraktioner, aktiviteter, overnatning m.m. i Herning og Ikast-Brande her

Sådan bliver du mere synlig på nettet generelt

Kultunaut

Har du et produkt, der afholder events. Så opret dine tidsbestemte events og arrangementer på www.kultunaut.dk
Det er gratis at oprette og er du medlem hos VisitHerning trækkes dine events fra kultunaut ind på visitherning.dk under Det sker – Flere spændende arrangementer

Skriv en unik tekst.
Brug et godt billede.

Tripadvisor

Du kan benytte Tripadvisor aktivt i din markedsføring til at få flere bookinger og mere opmærksomhed til dit sted. Turister der besøger destinationen for første gang og har ekstra tid til at opleve noget mere eller skal finde et anmelderrost spisested, kigger ofte på Tripadvisor for at få svar. Det virker mere oprigtigt, hvis andre roser dit sted, end at du selv har skrevet komplimenterende gloser på din hjemmeside.

Ved at oprette en profil på Tripadviser kan du få mere synlighed til dit produkt, en større mulighed for at blive fundet i Google, også selvom den besøgende ikke ved specifikt hvad der søges efter.

Du skal dog være opmærksom på at holde løbende øje med profilen, så du kan imødekomme feedback, hvad end den måtte være af positiv eller negativ karakter. Til gengæld kan du jo så netop bruge disse (positive) anmeldelser aktivt i din markedsføring til at lade andre fortælle om din virksomhed. 

Det er også muligt at vise din rating på Tripadvisor på dit Guide Danmark Produkt, som er din visning på vores hjemmeside.

Google My Business

Når du opretter din virksomhed på Google får du ganske gratis en virksomhedsprofil. Denne oprettelse kræver kun ganske få trin og så kan din virksomhed lettere blive fundet, når folk laver relaterede søgninger i Google eller søger i Maps. Herfra er det også muligt at interagere med dine kunder hvis du ønsker det.

Her kan du læse mere om Google Business