VisitHerning
Personalefronttur

Udviklingsinitiativer

Hos VisitHerning tager vi hvert år initiativ til en lang række markedsførings- og udviklingsinitiativer.

Få mest muligt ud af dit medlemskab

Som medlem kan du få indflydelse på, hvad vi tilbyder ved at kontakte os med gode ideer og ønsker. Herunder finder du en række eksempler på netværks-, udviklings- og samarbejdsaktiviteter, som vi har gennemført de senere år.

Vi annoncerer nye initiativer, events og forløb i nyhedsbrevet og her på partnersiden. Følg med og giv endelig lyd, hvis du har en god ide til noget vi skal lave sammen.

Gastro-forløb

I samarbejde med Erhvervshus Midtjylland gennemførte vi i 2019 og 2020 to udviklingsforløb for restauranter og andre aktører i madbranchen. Forløbet hed ”Fra Spisested til Gastro brand”:

Uddrag fra programmet: ”Vil du sætte din fødevarevirksomhed på landkortet, tiltrække flere kunder og sikre den gode madoplevelse? Så tilbyder vi dig på dette seminar et skræddersyet program, der giver en solid basisviden til at brande dit produkt og din virksomhed, så du kan få konkrete løsninger, der skaber vækst i din virksomhed. Vi introducerer nogle enkle værktøjer til at udvikle en stærk brand-platform omkring spisestedet og til at tage de rigtige valg i forhold til produkt, kundeoplevelse og markedsføring, der er med til at gøre spisestedet til et Gastro brand.”

Personalefronttur

Netværks- og videnstur for frontpersonale

Vi har i flere år bl.a. i 2017 og 2019 afholdt en netværks- og videnstur rundt i destinationen målrettet frontpersonale på hoteller og hos restauranter. Det er ofte her hos frontpersonalet vores fælles gæster søger information om oplevelser og derfor er det vigtigt at personalet er klædt på til opgaven. Og det bedste er nu altid, at man selv oplever et museum, ser den flotte udsigt eller hører den gode og passionerede historie. Og så er det rigtig godt at hilse på hinanden og få et lidt større netværk i den by og destination man er en del af.

Kilderuten

Ny kernefortælling

I 2020 gennemførte vi, i samarbejde med en konsulent, et internt udviklingsforløb i organisationen + et interviewforløb med mere end 25 aktører fra turismebranchen. Alt sammen for i fællesskab at skrive en ny kernefortælling om vores nye destination. I 2019 blev VisitHerning nemlig destinationsselskab for både Herning og Ikast-Brande kommune. Alle aktørerne kom med værdifuldt input til kernefortællingen og vi forventer at gennemføre en kick off samt et workshop forløb i efteråret 2021 i samarbejde med mange flere af destinationens aktører, så vi alle kan få kernefortællingen ”ind under huden” og ud i praksis.

Dette kunne også have din interesse

Viden og analyser
Skarrildhus Sinatur Hotel & Konference
Kampagner
Segmenter og anvendelse
segmenter og anvendelse
Brand og værtsskab
Magasin 2021/2022