Gå til indhold
Oplevelsesapp'en VisitHerning Explore

Udbud af opgave

Foto: VisitHerning

VisitHerning søger en digital mediepartner og tilbud på opgaven: ”Oplev når du er til event”.

Baggrund

Som et led i genstarten af den midtjyske turisme lancerede VisitHerning i sommeren 2021 den nye oplevelsesapp VisitHerning Explore.

Målgruppen var sommerens gæster – lokale og andre danskere.

Målet var at inspirere lokale og andre danskere til at besøge egnens både kendte og lidt mindre kendte seværdigheder. Med appen i hånden får du mere end bare en skulptur eller et infoskilt. Her er film, billeder og fortællinger, så kunstværker bliver levende, historien synlig og naturen tilgængelig.

Sommerens digitale kampagner og andet printet/analogt materiale blev baseret på data fra tidligere markedsføringstiltag, markedsundersøgelser af området og de besøgende samt en tilkobling til vores udvalgte kundetype (den grønne kundetype). På denne måde havde vi et godt indblik i, hvem målgruppen var og hvordan den givne formidling og kommunikation skulle tilrettelægges og udformes.

Indsatsen i sommerperioden resulterede i knap 1.200 downloads. Til sammenligning havde vi i hele 2018 hvor destinationen var vært for VM i ishockey 1.500 downloads af den tidligere VisitHerning APP.

Opgaven

Nu har vi igen gæster, der kommer her til events, messer og møder. Derfor ønsker vi at udvide appens målgruppe til også at omfatte disse gæster, som det hele tiden har været intentionen. Hvis vi skal trænge igennem med inspiration til flere oplevelser, end lige den man kom her for, så skal der opbygges både kendskab og interesse for appen gennem målrettet og intelligent annoncering på tværs af medier på danske og udvalgte internationale markeder. Muligheder for målretning samt datadrevetog automatisk optimering af kampagneaktiviteter står centralt for os.  

Derfor ønsker VisitHerning i samarbejde med en konsulent/et bureau at gennemføre et digitalt kampagneforløb fra 1. januar 2022 til 30. juni 2022, der leder til kendskab til og downloads af VisitHerning Explore.

Mål

  • 5000 downloads af VisitHerning Explore
  • 500.000 visninger relateret til VisitHerning Explore

Appen

Hvert år har destinationen i kraft af primært MCH og events over 1 million gæster. Vi vil gerne give de gæster flere muligheder for at opleve destinationen, når de er her, eller at besøge den igen med et andet formål. Med appen mener og håber vi at kunne inspirere til dette.

VisitHerning har investeret mange ressourcer i udvikling af appen. Derfor skal den nu ud og bruges mest muligt, så kultur- og naturstederne besøges og tilbuddene benyttes. Det er ikke en APP, som vi forventer gæster beholder på deres telefon. Den skal hentes lige inden eller under gæstens besøg. Derfor kan vi ikke markedsføre den en enkelt gang og så gå videre til noget andet. Vi har behov for dels at integrere appen i vores almene markedsføring og information – og dels med jævne mellemrum at køre kampagner som målrettes destinationens skiftende gæster.

Den digitale kampagne suppleres med fysiske annoncer, plakater m.v. som VisitHerning selv håndterer.

Kampagnen

Med udgangspunkt i dybdegående datasegmentering indenfor både B2B og B2C opsættes et kampagneforløb for første halvår af 2022.

VisitHerning deltager i briefing af den digitale mediepartner med beskrivelser af målgruppe, køn, alder, geografi, interesseområder og adgang til tidligere trafik, der kan være brugbar. Denne eksisterende data, og den vidensbank ift. målgrupper vi forestiller os en samarbejdspartner har til rådighed, skal benyttes på nedenstående måde:

Med udgangspunkt i en given event (se hvilke herunder) markedsføres et for eventens målgruppe relevant budskab om andre oplevelser, som findes i appen (se oplevelser i appen herunder). VisitHerning har allerede i dag en god fornemmelse af hvilke målgrupper der deltager til hvilke events og hvordan disse eventuelt kan kobles med app-oplevelser.
Vigtigt – det er altså ikke eventen der markedsføres, men de oplevelser og tilbud som findes i appen.

Events i perioden

  • Art Herning
  • The Minds of 99
  • Formland
  • Ferie for alle
  • Final 4
  • Foodexpo
  • Hestesport (Varmblod, Hingstekåring, Hest og Rytter, Ice Horse festival, VM i ridesport)
  • Andrea Bocelli
  • André Rieu
  • International Street Art Festival
  • Operafestival

Oplevelser i appen

  • Ikke en typisk landsbykirke
  • Kunsten på gavlen
  • Et glimt af istiden
  • Den historiske Hærvej
  • Årets gang på Harrild Hede
  • Med livet som indsats
  • Fantasiens leg om livets hjul
  • Besøg en gigant – Elia
  • Vi er alle kunst – HEART
  • Det midtjyske tekstileventyr
  • En gåtur med teatret i ørene
  • Kunst fra kirke til samfund
  • Byen der klæ’r Danmark
  • Løvbakke Dyrehave
  • Fra stenalder til tørvetid
  • Aktiv i naturen – Præstbjerg Plantage
  • I ulvens fodspor
  • Helenes hus og taterne
  • Se en flig af verdenshistorien

Budget

Der er afsat 300-350.000 kr. til opgaven.

Vurdering

I vurderingen vil der blive lagt vægt på fordelingen mellem:

  • medierådgivning/projektledelse
  • medie/materialeproduktion
  • kampagne spend.

Der er deadline for tilbud mandag 6. december 2021 kl. 16.00. Tilbuddet sendes til sn@visitherning.com.

Spørgsmål til opgaven kan stiles til Projektchef Stine Nybo på tlf. 26234856 eller Projektleder Katrine Jespersen tlf. 96272231

 

Share your wonders: