Som et led i genstarten af den midtjyske turisme lancerede VisitHerning i sommeren 2021 den nye oplevelsesapp VisitHerning Explore.
Målgruppen var sommerens gæster – lokale og andre danskere.
Målet var at inspirere lokale og andre danskere til at besøge egnens både kendte og lidt mindre kendte seværdigheder. Med appen i hånden får du mere end bare en skulptur eller et infoskilt. Her er film, billeder og fortællinger, så kunstværker bliver levende, historien synlig og naturen tilgængelig.
Sommerens digitale kampagner og andet printet/analogt materiale blev baseret på data fra tidligere markedsføringstiltag, markedsundersøgelser af området og de besøgende samt en tilkobling til vores udvalgte kundetype (den grønne kundetype). På denne måde havde vi et godt indblik i, hvem målgruppen var og hvordan den givne formidling og kommunikation skulle tilrettelægges og udformes.
Indsatsen i sommerperioden resulterede i knap 1.200 downloads. Til sammenligning havde vi i hele 2018 hvor destinationen var vært for VM i ishockey 1.500 downloads af den tidligere VisitHerning APP.