Dataindsamling om internationale mødemarkeder
UDLØBET
VisitHerning ønsker at få udarbejdet en forundersøgelse ifm. kampagne målrettet Nordeuropæiske mødekøbere i forventet 2021.
Opgaven:
Vi ønsker at opnå viden om efterspørgslen blandt målgruppen nord- og vesteuropæiske mødekøbere. Dette i form af helt konkrete data, som er skalérbare i forhold til at opsætte en online markedsføringskampagne i 2021 målrettet netop denne målgruppe. Målet med kampagnen er at sprede budskaber om Herning som mødeby.
Justering af tilbud
Pga. corona-situationen og den nye nedlukning af Europa, ønsker VisitHerning at justere i det nuværende udbud.
Frem for at fokusere på en analyse af målgruppen ønsker vi at konsulenten ser på den ændrede efterspørgselssituation i Nordeuropa.
Følgende baggrundspørgsmål ønskes besvaret:
- Hvilke typer og størrelser af møder og events forventer de at planlægge og gennemføre i de kommende år?
- Hvordan forventes møderne afholdt? – digitalt? Fysisk? I kombination?
- Hvilke krav og forventninger har de til mødesteder og til digitale faciliteter og muligheder?
- Hvornår forventer de igen at planlægge og afholde møder og events?
- Deadline for tilbud forlænges til onsdag d. 18. november kl. 16.
Deadline og betingelser:
- Obs: ny deadline: Der er deadline for fremsendelse af tilbud onsdag d. 18. november 2020 kl. 16 til sn@visitherning.com. Spørgsmål til udbuddet kan stilles til projektchef Stine Nybo på 96272221.
- Alle tilbudsgivere får svar i den efterfølgende uge.
- Tilbud der bliver vurderet, skal ligge indenfor budgettet på 50.000kr. - 100.000kr.
Samarbejde:
VisitHerning står selv for eksekvering af selve markedsføringskampagnen på de sociale medier til målgruppen; de internationale mødebookere.
Men ønsker tilbud på den dataindsamling/analyse der skal skabe grundlag for, at den fremtidige kampagne bliver specifik målrettet og med den optimale segmenteret målgruppe.
Lignende udført kampagne fra foråret 2019
I et samarbejde med eksternt markedsføringsbureau blev der i april/maj måned i 2019 gennemført en online kampagne på Facebook og Google Display baseret på vaner/interesser for mødemarkeder dengang. Grundet denne, har vi en del data på den dengang udvalgte målgruppe og hvordan kampagnen performede og med hvilke virkemidler. Viden herfra vil selvfølgelig være tilgængelig for vores samarbejdspartner under dette projekt.
Herunder kan ses en liste over nogle deleelementer fra kampagnen 2019
- Kampagnen var optimeret mod klik frem for rækkevidde
- Udvalgte lande: Italien, Spanien, Frankrig, Storbritannien, Holland, Tyskland og Schweiz (+ USA i google display)
- Video fungerede godt og gav mange interaktioner
Dette udbud er en del af projektet ”ERVITU 2.0”, som er støttet af Region Midtjylland og Herning Kommune.